BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dygtig data- og analysekonsulent med gode formidlingsevner? Så er du måske den, vi søger
I Social Indsats og Udvikling brænder vi for, at udsatte børn, unge og voksne har mest muligt ansvar for og medbestemmelse over eget liv. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen til opgave at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder. Vi arbejder for at sikre høj kvalitet i vores indsatser, effekt for borgeren og mest mulig værdi for skatteydernes pengene.
Som data- og analysekonsulent bliver du en del af staben i Social Indsats og Udvikling, som understøtter både det politiske niveau, chef, ledelse og organisation. Staben består ud over dig af 12 medarbejdere, som varetager en bred portefølje af opgaver inden for politisk betjening, organisationsunderstøttelse og udvikling. Du får desuden tæt samarbejde med Økonomistaben, som består af 13 medarbejdere, der arbejder med økonomistyring på hele Social Indsats og Udviklings område, herunder takstområdet.
Opgaver og samarbejde
Som data- og analysekonsulent i Social Indsats og Udvikling arbejder du for en dataunderstøttet opgaveløsning med fokus på dokumentation og effektmåling. Du bidrager med nye indsigter, som kan udvikle kerneopgaven. Vi skal vide, om vi lykkes med opgaven, og hvor vi kan justere og omlægge indsatsen med respekt for de rammevilkår, vi er underlagt i form af lovgivning og budget.
Opgaverne som data- og analysekonsulent er alsidige. Du skal f.eks.:
- udarbejde analyser til løbende understøttelse af driften
- opbygge kuber, når der er behov for at sammenkøre forskellige datakilder
- bidrage med beregningsforudsætninger for økonomiske handleplaner og business cases
- vedligeholde arbejdsgange der sikrer løbende datavalidering
- kvalitetssikre og indberette data til Danmarks statistik m.fl.
- gennemføre analyser på socialområdet og beskrive forudsætninger og forbehold
- levere data og analyser ad hoc til projekter, aktindsigter, ledelse og det politiske niveau
- implementere datastrategien og have dialog med ledere og dataambassadører om dataunderstøttet ledelse
Du vil få et tæt samarbejde med dine kolleger i staben og økonomistaben, samt med den centrale økonomiafdeling, det tværgående datateam og selvfølgelig med chef og ledere i Social Indsats og Udvikling.
Vi har en samlet dataløsning, hvor datakuber driftes og leveres af KMD, og vi anvender Targit som præsentationsværktøj.
Om dig
Du har kendskab til velfærdsområdernes opgaver og styringslogik og kan bidrage til en helhedsorienteret styring af det specialiserede område. Du ser, forstår og kan formidle sammenhænge i data, socialfaglighed og økonomi. Du kan udarbejde analyser af Social Indsats og Udviklings muligheder og udfordringer, samt effektmåle og dokumentere bevægelser. Og lige så vigtigt, du formår at kommunikere historien i data og analyser og dermed skabe ny indsigt og læring hos modtagerne.
Du har drive og stærke samarbejdskompetencer, som du anvender til at etablere gode relationer i organisationen. Du er en teamplayer, der byder ind i stabens fælles opgave med at understøtte det politiske niveau, ledelse og organisation. Samtidig er du klar på selv at drible med en opgave, når kursen er sat.
Den ideelle kandidat
- Har erfaring med offentlig ledelsesinformation og analyser
- Har erfaring fra velfærdsområderne
- Er en haj til Excel og gerne TARGIT
- Kan arbejde med datamodeller og datavisualisering
- Har kendskab til IT-systemer på velfærdsområderne
- Har kendskab til kommunal økonomistyring og regnskab
- Er en dygtig kommunikator, som kan formidle kompliceret stof klart – både mundtligt og skriftligt
- Er god til at samarbejde og til at finde løsninger sammen med både ledere og kolleger
Vi tilbyder et spændende job i en organisation, der har en stærk ambition om at arbejde tværfagligt med udgangspunkt i borgeren. Vi vil være en effektiv og datadrevet organisation, hvor vi handler og udvikler opgaveløsningen på et oplyst grundlag. Vi har fokus på, at vi lykkes bedst sammen, så opbygning af og deltagelse i stærke arbejdsfællesskaber på tværs af organisationen bliver en del af din hverdag.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommune og den relevante faglige organisation, under principperne for Ny Løn. Der er tale om en varig stilling som data- og analysekonsulent på 37 timer ugentligt.
Du får arbejdsplads på Jernbanevej 6 i Holbæk tæt på stationen. Holbæk Kommune er kendetegnet ved at være en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det.
Yderligere information
Vil du høre mere om stillingen, så kontakt:
- Leder af Staben Lise Kemp på tlf. 72 36 80 85 (uge 30)
- Leder af Økonomistaben Christina Bruun Guldberg på tlf. 72 36 53 19 (uge 26, 27, 28, 29)
- Chefkonsulent (og kommende kollega) Anna Haugaard Jørgensen på tlf. 72 36 34 34 (uge 26, 27)
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er mandag den 31. juli 2023.
Vi forventer at holde første samtale den 16. august 2023 og anden samtale den 23. august 2023 med ønske om, at du kan starte i stillingen den 1. oktober 2023.
Om Social Indsats og Udvikling
I Holbæk Kommune er vi organiseret ud fra seks kerneområder, som alle, hver for sig og på tværs af hinanden, bidrager til at spille sammen med borgere, erhvervsliv, foreninger og frivillige. Kerneopgaven for Social Indsats og Udvikling er at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder og med mest muligt ansvar for og medbestemmelse over eget liv.
Vi er ca. 900 medarbejdere i Social Indsats og Udvikling og vores målgruppe er børn, unge og voksne med særlige behov. Vi varetager en bred vifte af opgaver i forhold til forebyggelse, myndighedsbehandling, indsatser og botilbud. Vi arbejder på tværs af både lovgivninger, fagsystemer og fagligheder.
Læs mere om kommunen, vores organisation og vores personalepolitik på:
https://holbaek.dk/om-kommunen/
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/data-og-analysekonsulent-til-staben-i-social-indsats-og-udvikling/o1prx9/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859346