Kontormedarbejder til Retten i Holbæk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

(Barselsvikariat)



Drømmer du om at arbejde for ret og retfærdighed, og kan du lide at hjælpe andre i en svær situation?

Så læs bare videre!

Retten i Holbæk søger snarest muligt 1 kontoruddannet medarbejder på fuld tid til et barselsvikariat. Stillingen er placeret i specialafdelingen, der behandler foged- og skiftesager.

Hvem er vi?

Retten i Holbæk er en velfungerende arbejdsplads med omkring 45 meget engagerede medarbejdere. Vi lægger stor vægt på at yde brugerne en god og venlig service, på effektivitet og kvalitet i arbejdet i en travl hverdag samt på at have et godt kollegialt samarbejde på tværs af rettens afdelinger.

Afvekslende arbejdsopgaver, udvikling og flekstid.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og afvekslende job med mulighed for at udvikle sig.
  • Selvstændig sagsbehandling og brugerbetjening.
  • Et rigtigt godt kollegialt fællesskab, hvor vi kan have det sjovt sammen.
  • Flekstidsordning, massage samt kaffe – og frugtordning.
  • Hjemmearbejde i det omfang arbejdet tillader det.
Hvad skal du lave?

Specialafdelingen behandler fogedsager, dødsboskiftesager, insolvenssager og sager om tvangsauktion. Erfaring indenfor en eller flere af de nævnte sagsområder er en forudsætning, men navnlig vil erfaring med behandling af dødsboskiftesager være en fordel.

I dødsboskiftesagerne afholder du telefoniske møder med pårørende, så boet kan blive udleveret og behandlet på den rette måde. Der er også administrative opgaver med bl.a. sagsoprettelse og forberedelse, sagsstyring, modtagelse af åbningsstatus og boopgørelse, afgiftsberegninger og ikke mindst kontakt til borgere og de professionelle brugere.

I fogedretten holder du møder med borgere, herunder udkørende møder uden for kontoret f.eks. i forbindelse med udsættelse af lejemål og lukning for strøm. Du er med til bl.a. oprettelse, forberedelse og indkaldelse af sager, sagsstyring, behandling af post og kontakt til borgere, herunder både via mail og telefon.

Behandlingen af insolvensskiftesager f.eks. konkurs og gældssanering, vedrører bl.a. oprettelse og forberedelse af sager til sagsbehandlende jurist, sagsstyring og almindelig korrespondance.

Arbejdsopgaverne fastlægges efter en konkret vurdering af dine kompetencer og din tidligere erfaring og interesse.

Hvad forventer vi af dig?

Vi forventer, at du er ansvarsbevidst og kommer på arbejde med engagement, godt humør og lyst til at samarbejde og få noget fra hånden. Du er fleksibel og initiativrig og tager gerne (med)ansvar for egen læring, og så trives du i en travl hverdag med høje krav til kvalitet og effektivitet i arbejdet og selvstændig sagsbehandling.

Vi forudsætter, at du er kontoruddannet, er mødestabil og har gode mundtlige og skriftlige danskkundskaber.

Ved Retten i Holbæk arbejder vi kontinuerligt med kompetenceudvikling, og du skal derfor være indstillet på, at faglig og personlig udvikling er en del af hverdagen.

Erfaring med og kendskab til sagsbehandling indenfor foged – eller skifteret er en forudsætning, og det er en fordel, hvis du har erfaring med dødsboskifteret.

Løn - og ansættelsesvilkår

Stillingerne er omfattet af fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Aflønning sker afhængig af kvalifikationer og erhvervsbaggrund med indplacering i løngruppe 2, sats 2, (26.509,92 kr. + pension) eller i løngruppe 3, sats 1 (27.938,00 kr. +pension). Der vil være mulighed for at forhandle indplacering og tillæg i mindre omfang.

Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler i uge 25 og uge 26.

Vi vil med dit samtykke indhente straffeattest.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingerne eller Retten i Holbæk kan du ringe til afdelingsleder Hanne Nilsson eller administrationschef Jeanette Jonstrup på tlf. 59490710. Du kan også besøge vores hjemmeside www.domstol.dk/Holbaek.

Send en ansøgning

Online via vores rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.domstol.dk/Holbaek under Job i retten. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”søg stilling”. Udover din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV, relevante udtalelser og eksamenspapirer.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Retten i Holbæk, Domhusstræde 1, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169848&DepartmentId=7040&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848735

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet