BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab med fokus på at understøtte udsatte unge og deres familier - så er det dig vi søger!
Vores målgruppe er udsatte unge fra 15 år, som vi i tæt fælles- og følgeskab med UU, SSP, jobcenteret, ungemisbrugsbehandlingen og vores interne leverandører Transitten og Familiehuset arbejder på at skabe de bedste rammer for i overgangen til et selvstændigt voksenliv.
Du bliver kollega i vores ungeteam, som arbejder med myndighedssagsbehandling med afsæt i servicelovens kapitel 11 og §76, hvorefter vi blandt andet bevilger forebyggende foranstaltninger som kontaktperson, anbringelser og efterværn. Vi har tillige ansvaret for kommunens unge, som har modtaget en sanktion i Ungdomskriminalitetsnævnet. Dine arbejdsopgaver vil f.eks. være mødeledelse ifm. partshøringer og opfølgnings- og netværksmøder, varetagelse af vagtfunktion, udarbejdelse af afgørelser, børnefaglige undersøgelser og handleplaner mv. Aktuelt forbereder vi os på vedtagelsen af Barnets lov og de ændringer, denne vil føre med sig.
Vi tilbyder dig:
- En plads som medspiller i en ambitiøs og engageret afdeling i fremdrift, som sætter pris på fællesskabet og en uformel tilgang til hinanden
- Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel og arbejdsmiljø
- Engagerede og fagligt dygtige kolleger i alle aldre
- Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
- Afvekslende, spændende og komplekse arbejdsopgaver, der kræver, at du tør tage ansvar, skabe indflydelse og at du har evnen til at netværke bredt
- Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam med fokus på nærledelse
- Supervision med ekstern supervisor
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Møder borgeren som din vigtigste samarbejdspartner
- Det er ikke et krav, men en fordel hvis du har erfaring fra myndighedssagsbehandling på ungeområdet
- Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
- Har økonomisk flair og ansvarlighed
- Har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang
- Evner at nytænke dine arbejdsopgaver og besidder fleksibiliteten til at gøre det med kort varsel
- Har kørekort
Dine fremtidige kollegaer er et ambitiøst hold medarbejdere, som prioriterer plads til humor og fællesskab og som styrker hinanden i en fælles faglig ballast. Vi er i hverdagen opdelt i 4 teams, men med det fælles mål at styrke både fagligheden og det gode arbejdsmiljø på tværs af afdelinger. Vi deler et stort engagement for vores kerneopgave og et ønske om at gøre en positiv forskel for de børn, unge og familier, der af forskellige årsager har brug for vores støtte. Vi anskuer borgeren som ekspert i eget liv og tager dette afsæt i det daglige samarbejde.
I Holbæk Kommune har vi implementeret sammenhængende borgerforløb, som er en samarbejdsform, vi tilbyder borgere og familier, som har flere oftest komplekse sager på tværs af kerneområder. Vi arbejder med Èn plan, én tovholder og ét tværfagligt team. Du skal derfor kunne trives med at koordinere borgers og familiers sager, for dermed at styrke overblik, sammenhæng og progression og formå at møde den enkelte som ekspert i eget liv. Via denne koordinerede sagsbehandling er vi fælles om at støtte op om borgers og familiers trivsel og udvikling med det formål at sikre, at alle mødes relevant i deres behov med henblik på at sikre fastholdelse i skole, uddannelse og beskæftigelse.
Praktiske oplysninger
Vores arbejdsplads ligger i Holbæk by på Jernbanevej tæt på stationen. Vi har fleksibel arbejdstid, dog med daglig telefontid mellem 8.30-10.00. Vi har mulighed for hjemmearbejde, men forventer overvejende fysisk fremmøde.
Løn ydes efter overenskomst og kvalifikationer og der er tale om fuldtidsstillinger. Der indhentes børneattest ved ansættelse.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Jannie Johansen på telefon 72362051 eller afdelingsleder Nanett Flamgaard på telefon 72361276.
Ansøgningsfrist er den 21. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler den 22. og 24. august med henblik på tiltrædelse pr. 1. oktober 2023.
Stillingen henhører under kerneområdet Social Indsats og Udvikling, som arbejder med drift og udvikling på det specialiserede socialområde. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen den opgave at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/vi-soger-nye-kollegaer-til-vores-myndigheds-unge-og-eftervaernsteam/i7txx7/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862253